kände ingen sorg alls

En regig söndag var utlovad att bli en dag på nöjesparken och sånna löften går inte att brytas. Så i En regig bil där dropparna leker tafatt på fönsterrutorna satt familjen med förväntningar i kroppen. Lekte tråkiga billekar och skrek om staden full av tanter och tragik tillsammans med Håkan H. 
 
För att det är mina favoriter va hängselbraxen på! Perfekt i alla flygande snurrar och 70 graders nerförsbackar. Men för att proppa magen full innan alla illemående-framkallningar åt vi megagod brunch på italienska. Dessutom hade de fina toaletter där man var tvungen att öppna alla dörrarna för att läsa de fina låttexterna på väggen.  

När pankakor, tiramisu, foccatia och pizzaslajsar fyllt våra magar följde vi den gröna kaninen över gatan och in till Parken.
ö
När blå pappersarmband var på, satte åkandet igång meddebums! Alltid lika skönt me pirr ända ner i tårna och luft i håret. Lite blött var det och karusellerna speglade sig i pölarna.  


Kul är det att åka, men trött blev i alla fall jag. Lille bror också så vi tog en powernap i solen, som kommit fram ifrån regnhimlen.

Efter en vinst och lite glass var orken tillbaka och vi åkte mera karusell. Kaninresan var ganska tråkig så syster och jag gnugga näsa istället. Då blev den lite roligare.

Regnet kom tillbaka och det blev kallt och blött. Lagom att åka hem i en lite varmare bil. Kul söndag blev det i Göteborg...  

Kommentarer
Postat av: Freja

asså jag hade glömt bort hur roligt jag tycker att liseberg är...åh leka av sig som ett barn!

2010-08-31 @ 23:33:32
URL: http://bomullsdrommar.blogspot.com
Postat av: Tilda

ja visst e det! :D

2010-09-01 @ 10:56:22
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0