papptrosor i en bok och ingenting särskilt

En ganska onödig dag har just dansat förbi. Har gjort bara sånt man gör när man säger att man inte gör något. Fast något gör man ju alltid… annars skulle ju alla saker man gjort bli ogjorda igen och det skulle såklart inte gå! Så det jag gjort idag alltså…

 Läste lite. Har nämligen återtagit kontakten med skolans bibliotek efter ett långt lov utan böcker. Vet inte vad de e för knasigt i min knopp, men just bibliotek är jag väldigt svag för. Skulle kanske bli bibliotekarie ändå. Just en sån med belästa ögon inramade i beiga plastbågar. Eller kanske inte. Lånade i alla fall en bibba böcker igår. Dom handlar om papperstrosor på rulle, glömda trädgårdar och fina, gamla fotografier från en tid som inte var min.
 

 
Letade lite efter musik som var fin. Jag vet inte hur det är för dig men Bortsprungna katter som ropar tillbaks låter väldigt fint i mina öron. Marit Larsens sånger är också bra att dansa till. Så det gjorde jag en stund. Piruett!

Klappade katten som alltid visar sig vara världens knäppaste. Och finaste såklart! Lite som en cirkustiger ser han ut, Leif. och nästan lika stor som pappas skor är han. Dom som jag tycker är så fina!

Det blev kanske en dag trots allt. Fast jag inte gjorde någonting...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0