Grått när det blev en färg

Att vakna av ett ösregn som kastar sig i full karriär mot fönsterrutan är ganska mysigt. Regnig söndag kan låta grått. Det är ganska grått också, men inte bara. Grått med färgklickar skulle vara en bra förklaring.
Man kan göra lite vad man vill då. Snurra runt runt eller baka bullar. Jag gjorde bådeoch samtidigt!

Sen när bulldegen växer och gror kan man ha tråkigt en stund. Jag ritade en sorglig dam och halshögg ett bokmärke.


Jag samlade på bokmärken när jag var mindre, ungefär så gammal som bara halva mig. Jättemånga har jag. Ett album är grönt med hjärtan och ganska fint. Speciellt med en rosa ros på..

bullarna blev klara och det visade sig att dom var för goda för att bara smaka en.. då var det ju tur att jag gjort en bullkrans så att man hur lätt som helst kunde skära små skivor. Perfekta att äta många av!

och det bästa var att den gråa söndagen övergick till inte grå alls. Det vackra vädret kom och jag behövde inte längre ha regnet där jag stod. Fint för en runda spring i skogen tillsammans med mamma, Winnerbäck och svamplockarna. Fick gula björklöv i håret mellan stegen, snart är det höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0