something about Christmas time

Igår var julafton men det visste ni nog. Det var snö ute och varmt inomhus. Röda blommor, grötfrukost och inget skumtomteförbud innan maten. Tomtar och släktträff. Kramar och paket. Sill och utspottad sill för att det är äckligt. Choklad, söta sånger, saffranspannkaka och trolltyg i tomteskogen. Några vid TV:n klockan tre men inte så viktigt hos oss. En vinterpromenad för att få plats med mer jul. Glöggmys och finklännning. Glittrande ögon och julaftonstrevligt. Alla som ler lite extra och sedan paketpirr. Klockan fem i halv 8 för att till halv var för länge att vänta. Högar av omsorgsfullt inslaget som på bara minuter är skräp-prassel. Julklappsöppningen som är det bästa enligt sanningen. Min bästa klapp var ifrån mig själv men vad gör det. Den röda fina väskan jag önskat mig. Jag vågade inte chansa på tomtens snällhetsnoteringar, så den köptes av egna pengar. Lika bra och lika fint, ja finast till och med.

kan du vissla Johanna är den finaste att gråta till. alltid min favorit. skrämda dockor är också fint.

Selma tittade också.

sedan var det tomt i schemat så en saga under granen var lagom tyckte vi. 

min saga luktar som vattenfärg på dagis. men det spelar ingen roll.

Min lillebror heter ekorr-Algot. Det gör han inte alls säger han, men störst vet bäst. Jag fick en luddig toarulle med ögon av honom.

Några klappar kunde gissas ganska lätt. En knyttebok på engelska var inte så svårgissad från Hedengrens på stureplan.

en flaska lukta gott var inte heller så svårförstådd, men lika bra ändå. Andra julklappar som fina trosor fanns också. Och en skrivbok av mamma med den bästa röda pennan.


tänkte sluta med godis nu. min sista var två fiskar tillsammans.

När det blev kväll och stjärnor kom fram tog lillebror sin julklapp och letade efter fönster att titta igenom nere i samhället. Den skulle vänt världen åt rätt håll bara...

Trots att Paris inte var min stad denna jul var min jul god så det räckte och blev över. Hoppas din jul var som bara din, berätta gärna om du vill..♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0