sköra värld.

Det var lördag. Vindar väckte världen med snö och många sköra grader kallt. Dubbelstrumpor och rosande kinder i staden, redan fylld med löften om perfektion i juletid. En förmiddag för klappköp, även för oss. Julsmakande latte och pepparkaksmuffins och snart i alla fall några önskningar färre att förverkliga. För att det var precis vad jag behövde köptes en tyllig fluffigt glittrande puffklänning. I affär där grå höga strumpor får komplimang av Herr Stajl som jobbar där. Tack och tack igen för att en dröm blev min en lördag.
Sedan blev tröttheten också min och alla andras. Med några filtar, lite glögg och VHS-film blev det mys till tofslan och vifslan och mumintroll med kapsäcksla.
Sedan gjordes det mer lördag för Hon kom och gjorde skumtomtesås med mig och så lånade jag henne min cirkus för att låta henne lämna ett stycke fina ord. Hon är av fin sort ska ni veta.
Sedan väcktes söndag av mer isande slags vindar. Inte gnistrande. Inte sköra. Med pepparkakslunch eller kanske bara fika, för kanske spelar det visst roll. Men Om en lördag gjordes till en Riktig lördag spelar inte söndag någon speciell roll. För drömmar om glittrande fluff hänger kvar på kroken...


För länge sedans sång. fortfarande fin

Kommentarer
Postat av: Rebecca

ni är av fin sort båda två tycker jag



sv: någon dag, när jag har delat många, många dagar med honom, då ska han få läsa. Annars får han inte läsa, han kommer bara springa sin kos då.

2010-12-05 @ 16:18:22
URL: http://beczz.blogg.se/
Postat av: tilda

du är då oxo fröken fin! Så gör du nog rätt i, för om han sprang skulle dina fina ord kanske ta slut.. :)

2010-12-05 @ 17:48:38
URL: http://thecircusandme.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Vilken vacker klänning! Var hittade du den?

Den ser helt sagolik ut.

Dina texter är så otroligt söta!



Pepparkaksmuffins lät som en jätte fin idé. Är inte så mycket för det ena eller det andra. Men kombinationen lät jätte gott :)

2010-12-07 @ 11:51:03
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: tilda

åh ja den e fin! Den e av märket Ida Sjöstedt.

söt du är som säger så!

eftersom jag älskar både muffins och pepparkaka så var det gott för mig, men det e ju olika för olika ;) Kram

2010-12-07 @ 16:58:53
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0