Höstlista

Hösten kan vara mörk, kall och trist. Alldeles för mörk kall och trist. Men det behöver inte bli så. Inte om man låter bli att måla alla mörka minuter i grått, grått. Låt september, oktober och november istället bli sprakande av mys och färg. Saker som gör hösten till världens finaste. En lista med saker som gör hösten till vad en höst ska vara.

 Böcker, massvis. Gärna från bibliotekets botten så de luktar gammalt och berättar på ett större sätt än genom bara ord.

Té. Koppvis i olika smaker. Fast nej förresten... jag tycker bara om den vanliga sorten och engelskt citronté. Det bästa kan vara om man doppar digestivekex i tèet. Dom blir så mjuka att de trillar sönder nästan direkt och det är en konst att få in dom i munnen innan de är en sörja i koppen. En konst som jag kan ibland!

Strumpbyxor, så tjocka som möjligt i fina färger. Mönster som får benen att hoppa lättare i lövhögar vid busstationen. Kanske det bästa jag vet.

Herrskor. En förälskelse i skor, som bara är skor, kan vara något som bara finns i min värld. Svarta blanka har jag. Slitna bruna kanske är ännu finare på dig. Kängor som kan dansas i och som inte släpper in några vindar till tårna är också fint. Inga vindar innanför alls. Bara blickar som önskar att deras fötter fick ett lika fint hem. Herrskor till en dam i hösten, det är fint.

Modemagasin. Elle är min favorit. Kollar mest på bilderna och läser hur mycket mina drömmar kostar. Som tur är kostar de allt som oftast för mycket, annars hade de inte varit mycket till drömmar.

Målade naglar. Ja, måla måla. I din eller din mormors favoritfärg. Jag målar nästan alltid mina röda för det är så rött. Målade naglar lyser upp i historieböcker och trycker gladare av väckarklockan. Jag lovar dig det. 



Myshöst till dig



Kommentarer
Postat av: Hilda

Ja den är fruktansvärt fin!

2010-09-13 @ 20:22:37
URL: http://retaliate.blogg.se/
Postat av: bella!

jag älskar hösten. och vintern. det är mysigt med kyla.

2010-09-14 @ 07:00:15
URL: http://zie.blogg.se/
Postat av: Malin

analoga kameror är helt enkelt gamla kameror som man använder filmrullar i och som man måste framkalla bilderna från i mörkrum.. det var så man fotograferade innan det blev digitalt!

2010-09-15 @ 11:40:52
URL: http://mrswolf.blogg.se/
Postat av: Tilda

det e alltså så det ligger till! Tack så mycke :)

2010-09-15 @ 16:51:08
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0