An' you know what they said? Well, some of it was true!

Idag är måndagen efter en lovinvigande helg. Det var en högt rankad helg, sett på hela våren. Jag och ni flickorna. Göteborg var planerat för oss sedan ett tag och något att längta efter blev visst fort något att tänka tillbaka på. Vi skrev historia på staden med våra ord, vårt fnitter, någon kaffe-fika och små räknade frågor.
Hotellvistelse för på-låtsas-vuxna. Resturangbesök där du ju är vuxen på riktigt. Tusen saker som helst skulle sägas på samma gång när klockan var tid för andras tystnad. Drömmar som pratades igenom halva natten för att fortsättas när vi till sist kunde somna.

I flickors få osagda ord fanns små tomrum att tänka i. Tankar på det som man inte glömmer fast man åker bort. På dig på dig på dig för att du finns på riktigt. överkonsumerad tankeställning. På hur det vore att veta svaren på frågorna att ställa, helt säker vetenskap.
Vem skulle jag vara om jag kunde veta, om jag fick veta?

När jag kom hem var jag trött på det bra sättet. Nöjt utmattad att somna lugnt i. Jag gjorde det. Somnade lugnt.

Sedan blev det måndag. Fast inte på riktigt. Det blev sol-lov. Man ser solen på mina axlar nu.


När jag blir stor kommer jag fortfarande tycka om er.


Kommentarer
Postat av: lilla my

kommer med tycka om er när jag blir stor..fast jag är ju redan stor ;)

2011-04-25 @ 16:16:34
Postat av: tilda

haha, fast inte så stor som du kommer vara när du blir större.. När jag med är stor.. ;)

2011-04-25 @ 17:13:22
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0