om tiden vill ifatt

Någon har köpt för många clementiner igen. Extrapris så man köper alldeles för många. Clementintid i vintertid. Soldränkt snö och vackert väder men bara utanför. Hål i alla strumpbyxor och clementiner som inte riktig smakar. Sånger av erfarenhet men hjälper erfarenheten dem? De som sjunger om det som någon faktiskt förstår, men inte alla kan väl förstå. Eller vem som förstår är kanske inte det som spelar roll alls. Det som spelar roll är kanske vem som bestämde vad som räknas som erfarenhet eller vem som köpte för många clementiner ifrån första början.
Vad ska man göra av tid som finns till för att hinna ikapp hela höstar? Tid att fylla fritt eller tid att tänka sönder. Vad ska man önska mer när det man verkligen önskar inte finns på extrapris. Hur ska man veta vad som är värt att veta eller vad en måndag i Januari egentligen finns till för. Hur ska man straffa sig själv sedan, när man insåg att tiden att hinna ifatt bara blev ytterligare en sak att hinna med. Hur ska man någonsin kunna berätta för de som verkligen behöver veta att den som köpte för många clementiner inte gjorde det med vilje. Hur skulle du svara om jag frågade helt vanligt. Om du ville dela en clementin med mig?





Kommentarer
Postat av: Rebecca

"Vad ska man önska mer när det man verkligen önskar inte finns på extrapris."



så fint. För tänk så smidigt om det stod på ICA: Extrapris: Lycklig kärlek. Då hade jag köpt upp alltihopa.



sv: jo, det är jag som skriver de där snuttarna som hamnar under kategorin "en liten kärlekssaga". någon gång när jag blir stor kanske det har blivit tillräckligt många så man kan pussa ihop en liten kärlekssaga av dem. vi får se :)

2011-01-04 @ 11:32:53
URL: http://beczz.blogg.se/
Postat av: tilda

haha, lite så jag tänkte... men det kanske kommer.. ;)



Himla fina snuttar å den idén diggas! Jag tror nog du hinner till och med innan du är stor ;)

2011-01-04 @ 11:48:01
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0