80 år mot slutet kanske hjärtat börjar revoltera

Det finns riktiga tanter i denna värld som behöver hjälp över gatan. Sådana i basker över permenentat vitt hår, med små skor och en röd liten kånken på ryggen. Över en isgata i den lilla staden kan de hjälpas. I den lilla staden. Där finns det många tanter, faktiskt mest av allt känns det som ibland.
I den lilla staden där man springer på, säger hejhej, träffas på bussen, pratar om hur semlor ska vara, förgyller dagar med att fly skolmaten för en mysigare mat som kan talas om igen, att den var mysig, väldigt mysig faktiskt, husen är fula, men där finns fina, några stycken i gamla delen, där man kan köpa kanelbullar och äta på bänken en bit bort, som vi tänkt många gånger, när det blir vår i den lilla staden, då går det ju bra, kanelbullar ifrån bageriet där, de som bytt ägare, trevligare nu undrar man ju, gatorna sandas, men man kan halka ändå, vi får fånga varandra, rädda oss i vintern, hjälpa tanterna, tanterna det vimlar av, över gatorna, i den lilla staden, där bor vi nu.

Tänk när jag blir Tilda tant att räddas över gator. Då ska ha insett att lilla staden var för liten för länge sen. Då ska jag vara liten tant i en större stad i en större värld. Fast gärna med basker över vitt permanentkrull och en röd kånken jag med. Så hade jag tänkt..



Kommentarer
Postat av: Rebecca

jag vill bli en gammal liten tant i Paris. det vore väldigt fint.

2011-01-14 @ 15:05:33
URL: http://beczz.blogg.se/
Postat av: tilda

sant så sant :)

2011-01-14 @ 20:36:17
URL: http://thecircusandme.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sv: sista delen kommer ikväll!

2011-01-15 @ 06:06:23
URL: http://beczz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0