när allt känns på rutin och redan gjort

idag var ledig måndag. Studiedag. I min klumpighet ingick att glömma alla nödvändiga böcker i skolan. Alltså kunde det inte studeras mer än lite. Istället åt jag rosa frukost, läste bok, fikade kanelbullar, systercyklade, lyssnade slut batteriet på mitt rosa allra minsta tandläkarväder, klistrade in sommaren i album. Gjorde inte alls mycket mer.
Imorgon är det tisdag. Den längsta dagen som finns schemalagd i min vecka. Den börjar åtta och slutar fyra, nästan utan rast. Jag ska räkna då, sekunderna och matematiska självklarheter som måste förstås. Måste måste fast vem som hest förstår att tidiga bussen är enklare beräknad. På latin heter saker inte samma fast de är precis det. samma, fast med andra ord. Många ord. Ord jag ska kunna. Jag kan kanske bli något då. Om jag rabblar utantill. Något som någon redan varit. Vad ska man lära sig om man vill bli mer?

Kommentarer
Postat av: Rebecca

hos mig skulle studiedag verkligen behövt vara STUDIEdag, men blev mest sova&äta dag. Som det kan bli....

2011-03-14 @ 21:12:00
URL: http://beczz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0