Vilken smak du än tar får du alltid vanilj.

En timma mer än vanligt och va bra för då hinner ju världen komma ikapp. Har varit vegetarian i en vecka och ingen förstår varför. Egentligen inte jag heller men jag ville ändå. Kanske bara för att få låtsas vara lite svår att förstå. Mina extra 60 minuter sov jag bort och hela söndagen den sista oktober har blivit tid för att leta efter gammal musik att lägga in på datorn. Så lyssnas det på det som jag kunde då och så inses det att det faktiskt sitter kvar. Vi ska bara leva klart-skivan sen jag gick i femman. Ingen vill veta var du köpt din tröja som drygt hälften av alla människor hatade för att den var så jobbig och som jag älskade den för den är fin. Men finare är 3:an och 6:an. Vilken smak du än tar får du alltid vanilj, du tror väl aldrig att du tänk någonting som någon annan inte redan tänkt, Dom har sagt att vi har så många år kvar- snälla låt dem börja nu, det är så mycket man vet innan man dör... Lalalala. Så mycket flickan Jag som sitter framme vid bilradion och kan allt men förstår så lite. Nu förstår jag mer.
Senare middag, men det är ju så på söndagar och det gör ju ingenting för det blir ju en timme tidigare än om det inte varit just söndagen den sista oktober. Sedan är allt så långsamt och det är skönt eller tråkigt. Bra dag för att städa lite, så man slipper sen. Bra dag för att läsa lite av det man måste, så man slipper det också sen. Eller så gick jag ut i bara ben och sparkade blöta löv för det kanske jag inte kunde göra sen. Och så körde jag vänstersvängar tills mamma kände det som om hon ätit en hel lisebergsvinst med mjölkchoklad. Runt runt och jag var väl kanske bättre än jag trott. Det var ju första rundan. Scones till kvällsmat för det är söndag och jag äter nästan alltid det på söndagar. Efter att jag badat badkar med hallonskum och målat naglarna i hallonfärg. Söndag den sista oktober tog slut till slut.



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Så fint. Jag älskar särskilt de sista raderna. "Efter att jag badat badkar med hallonskum och målat naglarna i hallonfärg." ♥

2010-10-31 @ 22:59:54
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: Rebecca

åhh, Tilda, du måste skriva en bok någon gång. Det här är ju så vackert så man dör lite inombords.



sv: jag hoppas också, det måste jag göra. =)

2010-11-01 @ 08:36:42
URL: http://beczz.blogg.se/
Postat av: tilda

Janette, åå tack :) Hallon lyser upp Söndagar i oktober ganska bra!



Åå Rebecca, det är precis vad du borde göra!! och det säger jag inte bara för Att.

Du e fin och de kommer han se någon gång :)

2010-11-01 @ 09:53:13
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0