Det börjar visst bli höst

Ögon som spärras upp en morgon som denna var glada och mina. Att göra sig i ordning till en franskalektion som blev dagens enda är mycket trevligare än om det skulle vara en vanlig onsdag från 8 till 4. Så knappt hann jag komma till skolan innan jag for hem igen. Ett glatt lèende var jag i staden, som precis börjat lukta av korv och annan lunch som lagades i många hus. Klar luft som luktar korv och höst. Klockan inte mer än morgon och hela dagen framför mig. Glad för att få läsa engalskaboken på en solig altan istället för på en hård stol i ett torrluftat klassrum med nummer 214. Så mycket bättre tycker jag. Vill också bara berätta att idag är det september och höst. Strumpbyxor, knästsrumpor, gula löv, kängor, basker, röda löv, yllekappa och höst. Fina, fina onsdag 1/9-2010.
Fläderkyss♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0