simply being was easy

Skoldag utan fleral av timmar tog slut innan lunch. Sedan gick vi ut. Köpte latte och dubbelfika. Gjorde precis så som jag önskade i höstas: åt kanelbulle på finaste bänken, i finaste parken, i finaste gamla stan. Vi satt där och uttalade franskt krångel medan sommargrader lyste kinder varma och löven var gröna lite här och var. Precis så tills klockan blev halv ett och vi gick.

En bästa promenad till sommaren på riktigt. Strandfötter och historia på bryggan. Alldeles lagom länge stannade vi. Doppade fötterna, läste i en bok, solade benen, fikade igen, brände axlarna och tänkte igen och igen att torsdag blev det bästa. Pratade om allt och ingenting särskilt alls, så som man gör. Gick snart tillbaka hela vägen till stationen och på bussen hem var det fortfarande torsdag.

Trots att min ipod krossat skärmen spelar den fortfarande jättegärna sånger. Speciellt om solskensoptimister och förlängda steg, när jag trampar ikapp den sista vägen hem på cykel. Så somrigt fast det inte ens är Maj ännu, och så bäst att torsdag blev så så bra ändå.



Bilder från weheartit. Klicka på dem ifall du undrar mer.

Kommentarer
Postat av: Lilla my

åhh världens bästa dag med världens bästa du :)!<3

2011-04-28 @ 20:38:13
Postat av: Rebecca

åhh, så himla fin torsdag hörru! min började bra, men slutade mindre bra, men det är smällar man får ta! (hoppas du märkte att jag rimmade där) :D

2011-04-28 @ 21:52:16
URL: http://hellotheremydear.blogg.se/
Postat av: tilda

åhhh världens bästa ni!

måste säga att ditt rim var otroligt fint rebecca! :)

2011-04-29 @ 17:25:40
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0