he hang in the sky just like a star

idag. Det regnar igenom och mitt huvud nynnar Tom Waits. I hope I don't fall in love with you, helt utan att irritera. Jag tycker fortfarande om den. Snart slits den nog sönder tänker jag för en sekund, samtidigt som den spelas en gång till. Igen. igen. Medan regnet är utanför fast fötter fortfarande fryser.
Tänkte på dig idag. Flera gånger.
Cyklade också. Flera gånger. Vi skulle lära oss fysiska slag och hårda sparkar. Thaiboxning som kändes amerikansk boxarfilm. Det kändes i de tunna magmusklerna mest. Känns nog ännu mer på onsdag. Redan onsdag i morgon. Cyklade i regnet. Cyklade tillbaka.
På matten låtsadeds jag förstå och låtsades att det kändes skönt att ha förstått allt det där svåra. Precis det jag inte förstått alls. matematiskt på-låtsas-förstånd.
Sedan var det show. Jag tycker nog att de som går musik är de coolaste på skolan. De bara är det. Kanske för att de också tycker så. De sjöng så man mest önskade att man själv kunnat något så bra. Tänkte på hur fint det är med folk som ser ut precis som folk inte förväntar sig. Som dessutom kan fylla en skolaula med konsertkänslor. Det var grymt.
Cyklade hem igen. Inte hela vägen såklart. Men tillräckligt för att känna regn i ögonfransarna. i skorna.
Tänkte på dig. Igen.

I Hope That I Don't Fall In Love With You

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag har tänkt på en sak. jag är lite avundsjuk på dig som skriver så fint. bara så du vet liksom. pusshej

2011-04-12 @ 19:38:11
Postat av: tilda

haha, finflicka! jag har också tänkt på en sak. jag tycker om dig. fast liksom, du vet nog redan det. pusshej

2011-04-12 @ 20:11:49
URL: http://thecircusandme.blogg.se/
Postat av: Rebecca

jag har tänkt på en sak. jag är också avundsjuk på dig. jag har också tänkt på att jag ska se den där musikföreställningen imorgon och jag hoppas att den är lika bra som du beskrev den. :D

2011-04-12 @ 21:41:46
URL: http://hellotheremydear.blogg.se/
Postat av: tilda

haha, jag är så aaavundsjuk på dig. fin låt av j. hellman :) den är bäst!! lite för att de bästa satt i publiken med ;))

2011-04-13 @ 11:48:53
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0