bara för att du finns överallt är det inte säkert att du finns

lördagen efter en mysig fredagskväll med några folk av bästa kvalitét. Lördagen som är helt vit på himlen och helt intetsägande i luften. Om luften nu kan vara sån, intetsägande. Jag vaknade denna morgon alldeles tidigt i förvirrade tankar. Hade av automatik satt på klockan på 06.00 så den ringde då. 06.00. Tände lampan som lös i tio minuter, lagom vaknatid för att ligga kvar mitt emellan sov och intesov. Så som jag alla vardagar tänder lampan för att vakna. Sedan tänkte jag tvångstankar om att gå upp. Tänkte på vilken dag det var. i flera minuter men kom inte på. Fredag, tisdag, torsdag..? vänta nu lite där, tänkte morgontröttaste tankeverksamheten. 5+8 är 13 och efter fredagsmys kommer... lördagsmorgon! Himmel va knäppt hann jag tänka och drömde snart igen.
Sedan vaknade lördagsmorgonen på riktigt. I mer lagom tid. Utan klockpling i örat. Frukost själv för ingen annan var där att äta med. Det är det skönaste ibland.
Sedan blev dagen städad, sprungen och lite ljusare. Pankaks-partaj. nästan, fast egentligen bara vanlig lunch. Pankakslunch.
Lyssnade mest på jättebra musik sen, för varför lyssna på dålig?
Så kan lördag se ut. När himlen är vit och väckarklockan busringer. Nu ska jag måla naglarna tänker jag.



Kommentarer
Postat av: Rebecca

du tillhör också folk av bästa kvalitet. och din blogg är av allra bästa kvalitet den också :)

2011-04-02 @ 19:49:29
URL: http://hellotheremydear.blogg.se/
Postat av: Johanna

hahah min klocka ställdes på 7, fast med mening för jag skulle iväg på möte... fast ändå ganska skönt att vakna och sen få sova igen :D kvalitén är det då inget fel på!

2011-04-02 @ 21:27:02
Postat av: hello

johannii: haha, de har du rätt i! vakna, sova, drömma, vaken, sova mer. sånt äger!! :)



rebeccaa: tack du snälla!vi alla tillhör toppklass skulle jag säg :))

2011-04-02 @ 22:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0