luften smakar som en jordgubbspaj

Redan onsdag på ett lov. Klockan är tre.

Har skaffat en ny hobby. Att måla ankare överallt. På sidorna i min anteckningsbok, med kolasåsen på glassen och små halvt synliga i bläck på handleden.

Har låtsas som sommar i två dagar nu. Idag har jag jobbat lite. Som omväxling och för Paris-pengarna, ifall det blir sant att jag får komma tillbaka till dit någon gång.

Har en lista också. En som bara punkteras uppe i huvudet. Varannan grej är bra och varannan trist. Jobba matte- läsa elle. Städa golvet- dansa själv. Skriv engelsk historia- titta på Amélie Poulain på altanen fast utan att titta, alltså lyssna på Amélie Poulain på altanen, jag tycker om hur de pratar.

Har lyssnat på vår-listor. favorit just igår: Håkan Hellström – Äntligen På Väg

Igår gjorde jag muffins med 50-tals färgad glasyr. De finns fortfarande kvar. Punkt 1 på listan. Ät en sån.

Puss.


skepp o'hoj.sodastreemad o'boy.

Kommentarer
Postat av: melodramatisk

Åh ankare som är så fint!

Postat av: tilda

åh ja. jättefint :)

2011-04-21 @ 10:14:47
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0