dricker te av gammal slentrian

Söndagar är ibland bra dagar. Idag är söndag bara sista dagen av ett lov. Jag vaknade av ett huvud som bankade lite. Bestämde under täcket att morgonen gjorde sig bäst så länge den stannade där. Under täcket. Men den gjorde inte det väldigt länge. Satte sig vid köksbordet istället. Drack upp en halvtimmes te ur den udda koppen. Läste rubriken om Paris. Funderade på saker för att man alltid gör det. På vart dagen skulle ta vägen. På vädret. På Paris. På sakerna som i alla lediga sekunder sjunger sina sånger i huvudet. Sakerna som känns större fast de egentligen förändrar världen lika mycket som uppdrucket te i en udda kopp. Men de känns mer.
För att väcka en söndag krävdes en runda motion, i vädret som morgonen tänkt tankar om. Det var dovt grått och med vattendroppar som hängde i luften. Jag tror det finns en förklaring om sådant väder, en förklaring som ryms i ett enda ord. Men jag vet inte vilket. Jag vet bara hur det är att springa i. Lite kallt, fast ganska bra ändå.
Nu har jag inte kommit längre än så, jag har fortfarande en stor del söndag kvar att fylla upp.
Imorgon börjar veckorna igen. Långt till nästa lov. Men det finns ju liv däremellan med. Söndagar, torsdagar, fredagar, tisdagar.
Sköt om er.

egentligen gillar jag citron-te bättre. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0