Jag minns varenda scen ifrån vår film

Torsdag heter min dag idag. Din också. Torsdag nr. 17 i februari:
vakna timmen efter för att det är så dessa dagar. Sov-underbara-morgon.
Komma till skolan och tala litegrann inför klassen på engelska.
Vara lite nervös men inse att det inte var farligt alls. Bara att prata ju.
Äta halv special i en skolbespisningsmatsal och planera den ganska långa rasten.
Klippa sönder rasten med lite koll på fina folks bilder och sedan inget mer.
Lång rast blev fort kort.
Förvirras totalt mellan antiken och medeltiden.
Sedan undra vad jag ens skulle där och göra.
Smita i smyg från matten som jag mest av allt inte borde smita i smyg ifrån.
Ta bästa två-bussen hem.
Åka förbi staden med min musiklista i lurarna som är mina.
Fundera på vilken gata som är din. Vilket hus. Vilken färg på brevlådan.
Fundera på hur högt upp jag skulle kunna bygga om jag lade alla tankar som handlat om dig i en hög.
Fundera på dig lite i onödan.
Jag som kanske inte ens är en enda liten tanke i din tankehög.
Jag som bara krånglar till.
Jag cyklade hem sen, mot vindar som fanns på vägen.
Min torsdag. Nr. 17 i februari.

hoppas på vår eller nåt. ♥

Kommentarer
Postat av: Linnea

så fint skrivet.. önskar jag kunde skriva texter som du!

2011-02-19 @ 16:51:57
URL: http://linneabjarang.blogspot.com
Postat av: tilda

tack sötidu! du skriver fint du också, det har jag läst! kommer ihåg nåt du skrev om några människor som gjorde saker, nån surtant och nån tjej och nån man och nån mer, som var så fint skrivet. Jag tror jag skrev det till dig då med, men det kan säger gånger två. :)

2011-02-19 @ 20:25:19
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0