minns du mig när jag sa att allt var bra.

Ibland tror man nästan inte på saker som händer bara för att de är sådär lite lite för omöjligt bra. Lite för mycket av något litet, för mycket för att ske en mulen tisdag i början av januari. Fast nej, helt lagom bra tycker jag nog i eftertanke. Saker som är sådär lite för bra så de förstoras till ännu bättre och nästan svårt att sova. Då kan det bli mindre av en onsdag som hamnar brevid i jämförelse, men det kan också vara så att det räcker att veta. Veta vetenskapen om att en tisdag log under den mulna himlen.

När jag delar upp och räknar ut dagen idag på mina tio fingrar kommer jag på en annan sak också. Att även onsdag var himla bra.

1. Jag läste ut en bok som jag borde ha fällt tusen tårar till, men grät inte alls. Jag skäms lite eftersom boken var en sådan man såklart ska gråta till, men det gick inte. Fast mänskligheten hade faktiskt rätt om den, att den var attans bra.

2. Franskan fick sluta tidigare fast det aldrig händer. Visserligen bara fem små små minuter som inte användes till någonting nödvändigt alls. Men ändå, för att det hände.

3. Skolcaféet hade sådana där galet goda kokoschokladrutor som var ännu godare efter en morgonfranska och såklart med två fina flickor som också förstått dessa kakors magi.

4. Biblan var öppen för mellantidsplugg. fast utan plugg.

5. En storebror jag gärna skulle vilja vara lillasyster till hade sagt till den riktiga lillasystern att en dikt som var min var fin. Man blir ju lite glad då. Lillasystern är för övrigt världsmästare på att vara bra.

6. Min bästa lektion var mer bäst än på länge. Även om den kunde vart ännu bättre. såklart.

7. Jag hittade en present till min mamma som fyller år imorgon. En mamma blir nog glad för det.

8. Jag fick bestämma kvällsmat. Stuvade makaroner!

9. Jag tvingades gå hem för att min bror så dumt skadat foten så att han inte kan köra och hämta. Konstigt nog ganska bra grej ändå, att gå hem i kallt mörker.

10. Att det inte var jag som skadade foten blå, för då hade jag nog inte haft en lika bra onsdag att räkna på fingrarna.




Kommentarer
Postat av: Rebecca

jag blir lite väldigt nyfiken på vad det var som var så väldans bra och lyste upp din tisdag. :)

2011-01-12 @ 21:16:30
URL: http://beczz.blogg.se/
Postat av: tilda

... det kan jag säga till dig när jag ser dig.. fats annars tror jag din fantasi kan gissa sig till iaf lite vad det handlar om.. ;) fast såklart förstorar jag allt..

2011-01-13 @ 16:22:54
URL: http://thecircusandme.blogg.se/
Postat av: Rebecca

hihi, lite kan jag ju gissa, och jag tror inte alls att du har förstorat det :)



sv: hon kan få det, det är lugnt :)

2011-01-13 @ 16:26:40
URL: http://beczz.blogg.se/
Postat av: Lilla My

åh vad du är söt! vi kan vara lillasystrar tillsammans!<3

2011-01-13 @ 17:36:26
Postat av: tilda

haha, du tror inte han tycker det räcker med en ;) skoja bara, det e du som e söt. ♥

2011-01-13 @ 17:41:57
URL: http://thecircusandme.blogg.se/
Postat av: tilda

å rebecca.. fast jo.. bra då blir hon glad :)

2011-01-13 @ 17:43:47
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0