har ni träffat hjärter dam?

Visst är världen full av genier. Vissa som kan matte, andra som sjunger så man börjar gråta eller skratta eller bara le med hela magen. Eller helt enkelt så man förstår varför vägen hem från bussen är så lång. Det snöade idag. Vintern som ville berätta att mer kyla fanns kvar att ge. Stora snöflingor trillade ner över allt som fanns att frysa vinterkallt igen. Det var som i en film att gråta till. Precis som att gå genom slutet på en film där slutet var lite oklart, men så man tänkte att "vad spelar det för roll, egentligen". Jag läste just ut en bok med sådant slut. En som tipsades om hit och dit av de som läser bra böcker, och som jag nu läste. Bra, himla bra var den. Jag spelade the scientist och hjärterdams sista sång på vägen hem i snön och förstod. Precis som jag sa, varför vägen var så lång.

10 sånger att känna känslor till.
Hjärter Dams sista sång Live Stockholm 11 augusti 05
The Scientist
Fanfanfan - Kl. 03.00 på natten
Jag Ger Dig Min Morgon
Tralala Lilla Molntuss, Kom Hit Ska Du Få En Puss
2006
Someone New
Mitt lilla Barn
Söta lilla blomma
Into My Arms

Pusspuss lilla molntuss ♥

Kommentarer
Postat av: Rebecca

åhh, du har så eminent bra musiksmak! och hjärter dams sista sångs andra vers tål att funderas över.... :)

2011-01-28 @ 22:07:51
URL: http://beczz.blogg.se/
Postat av: tilda

inga jordskalv där vi bodde, men det skälvde när du rörde vid mig. Du var 17 jag var 16, och jag skolakade från allt. Jag ville bara va med dig. Inte bara fundera rebeckus. Snälla bara gör verklighet av din dröm!

2011-01-29 @ 09:51:51
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0