Talking shit about the neighbor's wife But when she comes you put on a big smile. Like to throw up in a Gucci bag She’s coming here to brag. A bourgeois shangri-La

Våren finns på riktigt. Det gör min lilla stad också. Min lilla stad som jag tvingas kalla min för att jag bor här. Fast den kan vara mer än bara lilla staden ibland, aldrig stora, men något mer. Något som gör att det inte gör något att den är liten, som gör att det inte spelar roll att staden är till och med världens minsta och att jag visst tänker fly när jag kan. Något som man kan hitta i staden ibland och som jag gillar. Till och med flera sådana saker finns det. Saker som är bra med den lilla staden som jag bor i och som ju är min. Den som är deras också och den samma som är din.
Isen smälter här så man behöver snart inte smyga längre. Tanterna klarar sig själva över gatorna och det är inte natt klockan fyra efter skolan. När maten i skolan är äckligast äter man ute så alla kläderna luktar uteätning efteråt. Klart att det inte spelar någon roll, mest en objektiv beskrivinng så någon som åt den äckligaste maten i skolan kan förstå. Min tröja luktar fortfarande av ett stycke vardagslyx.
I en liten stad är det lätt att tro att hela världen är likadan. Människorna som lever samma liv och är varandras förebilder, tar efter varandra och växer ihop till en klump av samma sak. Men det kan vara bra också, för då syns de som sticker ut bättre. De som är tvärtemot för att de vill, eller bara helt enkelt för att de inte har likgiltigheten som förebild. De som skulle kunna rädda världen om de ville, eller som kan prata med svåra ord utan att få dem att låta så svåra som de faktiskt är, de som föstår att världen är mer än likadan. Världen som är mer än små gator man kan namnen på och mer än en strävan efter JCmodellens stil på de där treväggade reklampelarna som är över hela staden. Tur att de finns, de som har tankarna högre och som vågar förstå att världen är större. Till och med i en liten liten stad av likadant finns dem. De som gör hela världen större.

Som sagt. våren finns på riktigt. ♥

Kommentarer
Postat av: Rebecca

det här var det knepigaste jag läst på länge, om man inte räknar med min engelskabok, för den är det värsta ever. men om man tänker på sådant som jag borde förstå så var detta nog det knepigaste, men ändå väldigt, väldigt fint. så det så!

2011-01-28 @ 17:02:37
URL: http://beczz.blogg.se/
Postat av: tilda

haha, jag är knas ibland :) så de så! ♥

2011-01-28 @ 18:06:43
URL: http://thecircusandme.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sv: nu blev det knepiga lite mindre knepigt faktiskt, tack! och våren måste komma snart, den måste. jag är lite för trött på mörker tror jag... :)

2011-01-28 @ 19:11:58
URL: http://beczz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0