C'en est assez de ces dédoublements

Den sista lektionen är gjord och nu kan tio veckor framtid räknas som sommarlov. Har ändrat mig lite. Det ska bli skönt med ledigt. Ska göra sommaren till hittills bästa. såklart som tusan den ska bli! Fast mest längtar jag till sommaren som kommer om 365 dagar ungefär. Då får vi göra vad vi vill. Det ska vi också.

Snart, om inte alls länge, ska jag dela mitt hus med en Madmoiselle. Bara en vecka, men ändå.. Jag som inte kan säga så himla mycket på franska när jag tänker på det. Sju hela år av plugg och det blir mest Salut, Café au lait och trottoar som fastnar. Fast idag hade vi fransk fika på mysigaste cafét i stan och det var ju bra. Med två franskfröknar och en elev, plus en extra (för att jag ville så). Det var så mysigt.

Men jag får nog kolla på franska filmer ändå och lyssna på min bästa franska låt om-om-om igen för att klara av tror jag. Och prata lite med finaste extraeleven som kan alla franska ord som finns nästan. Jag dansade förresten balett till precis den bästa låten för ett år sen. Då när jag gjorde sånt.




Annars mest inget alls. Skåpen är tömda nu.

Kommentarer
Postat av: Johanna

"skåpen är tömda nu." det lät lite läskigt nästan... Fast det är mer läskigt med madmoiselle och min monsieur... ;)

2011-06-09 @ 08:52:40
URL: http://enannanjohannah.blogg.se/
Postat av: tildajosefina

fasligt vad läskigt med skåpen och franskmänskorna.. men tror vi överlever båda.. han ska ju få låna min kudde så han kommer nog sova lugnt i ditt hus ;)

2011-06-09 @ 14:59:13
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0