Oho framför din stereo när allt harmoniserar. Där kan man aldrig bli för stenad

Tusen tusen tusen små stenar ligger på asfalten. De finns där nu när snön är borta, så borta för att inte komma tillbaka mer. Inte förren det faktiskt är snötid igen. Då göms stenarna igen. Nu är småstenarnas tid. De blåser upp i ögonen för vindarna är så starka. Så starka att cykelminuterna till bussen blir fler, trots att det inte ens är långt. Brukar aldrig hinna lyssna på fler än tre låtar när jag cyklar den vägen, i morse sjöng vinden till fyra. Låsa snabbare snabbare och vinka till busschaffisen som stannade snällt. Verkligen tur för mig.
Tusen små stenar blåser fortfarande ute, men jag sitter inne och läser lite i en bok fast jag redan läst ut den. Så bra kan böcker vara. Jag borde läsa mer. Inte bara ibland eller när jag måste. Borde läsa så som läsande människor gör, för att det är bra.
Jag läser texthäften också. De som har låttexterna nerskrivna i albumets lilla katalog. Imorgon ska vi sjunga texterna tillsammans. Jag hatar verkligen att sjunga, det är nog det jag är sämst på. Med dig sjunger jag mer än gärna. Imorgon håkan h.

love♥

Kommentarer
Postat av: Johanna

åååååhh Håkan H, så himla fint!! jag sjöng "känn ingen sorg för mig göteborg" innan med honom när bilen tog mig hemåt!

2011-03-24 @ 20:54:09
Postat av: tilda

åååh JA. idag är det våfflor i skolan dagen och håkandagen. dubbelbäst!!

2011-03-25 @ 13:20:41
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0