förlåt jag är naiv, men allting var så enkelt

hej där. Denna helgen har jag mest ätit och solat och träffats. Jag tycker så mycket om helg just nu, fast egentligen tycker jag om helg precis alltid. Har så långa listor nu och det är lättare att glömma dem på dagar som heter fre, lör, sön och så.

Just idag har jag cyklat lite. Lärt mig inga ord. Druckit sodavatten. Ätit socker och skrivit om att man inte ska äta socker. Badat badkar och hittat lite sånger som jag kan texten på för att jag lyssnade på just den siffran på skivan precis alltid när vi åkte bil. Lisa Nilsson med långsamt farväl, vackert väder med Jakob Hellman (fast egentligen alla låtarna förutom nr 10..) Och så hade jag ju en treårig lillasyster som älskade Lena Philipsson hela bilresan ifrån söder upp till norrland (och såklart tillbaka) en sommar... den skivan sitter också med klister...

Fina konserter med egenskrivna låtar till mamma hade hon med. på stora scen utanför växthuset. puss på lilla henne.

Jakob Hellman – Vackert Väder
Lisa Nilsson – Långsamt Farväl
Torsson – Bröderna Holm
Pugh Rogefeldt – Vandrar i ett regn
Abba – Honey, Honey
Lena Philipsson – På Gatan Där Jag Bor
Lars Winnerbäck – Solen i ögonen (låt nr. 9 igen igen igen!!!)
Madonna – American Pie
vad lyssnade ni på när ni var bara halva ungefär?

Kommentarer
Postat av: melodramatisk

Jakob Hellman äger ju.

Postat av: Johanna

när jag var halv lyssnade jag nog på jag vill vara din margareta, eller i vart fall sjöng... Friends och barbados spelades också men nu är det annat i högtalarna mina! puss och tack för trevlig helg!

2011-05-09 @ 20:49:14
URL: http://enannanjohannah.blogg.se/
Postat av: tildajosefina

åh ja melodramatisk. han är den finaste nästan.



haha, johanna.. det va fina tider :) pusspuss å tack själv!

2011-05-09 @ 22:01:41
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0