Jesus died for somebody's sins but not mine

Jag är lite trött. Vill bara sova på bussen hem och glömma hoppa av. Åka tills bussen gått sitt varv och komma tillbaka långt för sent. Men klart jag hoppade av ändå. Man gör ju alltid det trots allt. Cyklade med hagel och bilåkares leenden rakt i nyllet. usch. Kom innanför och saknade ingenting alls för några sekunder. Bytte hagelsmälta strumpisar mot pyamas och brände tungan alldeles på för varm choklad. Saknade något efter ett tag. Mest en bättre känsla.

Mitt mysdjur. Leif.
Han lyssnar helst till Patti Smith med mig.
Hon är polarpriskvinna i år.
Jag avgudar henne denna veckan. Visste inte vem hon var förra.

åååååh. hon är så bra. Så att man just bara vill förklara hur verkligt bra.
vet ni förresten,
När hon föddes försökte hennes mamma spara henne i magen till nyårsafton.
Hon skulle fått ett kylskåp då.
Det gick inte, hon föddes den 30:e december och mamman fick inget kylskåp.
så ni vet lite mer än innan.

Gloria: In Excelsis Deo
Because The Night


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0