simon says sit down. simon says. I don't care if Simon says i'm foolish

En kall morgon som lät av 6 m/sekund-vindar och en låt som var hela förra hösten. En låt som jag inte kan höra utan att dansa balett i hela huvudet. Sedan en annan låt jag hittat på lite egna ord i, ord som passar bättre tycker jag. Så jag sjunger fortfarnade alltid fel fast jag vet om det, och då är det ju inte fel. Då ska det vara så.
En kall morgon med minushimmel utan moln. Bara fylld med stjärnor och en måne, som blev gatubelysning vare sig de ville eller ej. Bara jag vaken och kanske tomten för snart är julen här och vi längtar. Precis under karlavagnen stod jag och längtade mest efter att få slippa längta. Längta efter att du ska bli enkel och kanske efter att det ska sluta vara så jädrans kallt. Jag tittade efter stjärnfall tror jag. Väntade ett tag, på stjärnfall. Som att vänta på dig.



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Du skriver så mysigt. Sådär så att man påminns om hur mysigt det är med mörka kvällar och endast gatubelysning som lyser upp. Sådär så att det blir lite mer uthärdligt att stå på en kall enslig busshållsplats och vänta och inte veta när nästa buss egentligen kommer för att snön har knasat till trafiken.

2010-12-17 @ 15:40:11
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: REbecca

åhh, vilken låt? :D

2010-12-17 @ 17:07:24
URL: http://beczz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0