Bär alltid i mössa, klä in dig i wellpapp. Du kommer skrapa dina knän.

Luciadag utan lucia fick vägas upp av en lussebulle då rosa, torra kinder hittade in i värmen, efter en alldeles för kall kilometer hem ifrån bussen. Luciadag som var mer vanlig måndag faktiskt, en lite smått lèende sådan. Vet inte varför vissa dagar föds gladare än andra men det är väl så det ska vara antar jag. Helt naturligt. Min måndag med hemliga lèenden som anledningen inte kan se och ohemliga lèenden till sånt som man faktiskt ler åt. Gröt och pepparkaka i skolan, för snälla ord, fina biblioteksminuter med många centiliter onödigt utspilld tid, snö som gör vintern och alldeles för många clementiner. Just clementinerna log jag kanske inte så speciellt åt, men i alla fall. Det finns så mycket att fundera över och det finns ännu fler svar. Det är vad som kan kommas fram till en måndag. En måndag som ju faktiskt inte Bara var måndag. Det var lucia också, Utan lucia.


Kommentarer
Postat av: Lilla My

jag hade också en fin måndag & lucia dag utan lucia men det var nog bara tack vare en utsökt och relativt liten tårtbit! if you know what I mean :)<3

2010-12-13 @ 21:16:11
Postat av: Rebecca

gröt är typ det bästa man får i skolan, för då vet man att det inte är långt kvar till lovet! :D



sv: man kan bli tokkär av det mesta tror jag... ;D

2010-12-14 @ 08:28:02
URL: http://beczz.blogg.se/
Postat av: tilda

I know ♥



Eller huuur becca! :D

2010-12-14 @ 13:13:14
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0