som moln överallt.

Det var tisdag och Äntligen. Bara skola till 11 och sedan underbara lov. Lunch hos farmor och currigömma med kusinpojken. Sedan hem och bara hem. En promenad för världen var finast i ljusrosa och vitt. Med Hellman och Hellström i öronen. Snödjupa steg på vägar som inte syntes. Andedräkt i luften. Frostkalla kinder i polkagrisrosa. Bara för att snart är det jul. Mer minus än nånsin i år och ända ner i magen känns det kallt. Kalla tår. Kallt hår. Iskallt som frost blir håret. Vitt och isigt. Kanske skulle det till och med brytas av om man försökte. Jag försökte aldrig. En simtur sen, så var dagen färdigrastad. Apelsin efter bastun är ett smart påhitt. Undra vem som kom på. Vintern är min favorit ibland. Dagar som tisdagar som heter tjugoförsta. 3 dagar kvar till julafton.


Snö. ♥

Kommentarer
Postat av: Rebecca

jag förstår inte hur du kan skriva så fint om så vardagliga ting. det gör liksom allt så mycket finare. när jag blir stor ska jag skriva som dig ungefär.



sv: vissa låtar är helt enkelt magiska. =)

2010-12-22 @ 22:33:59
URL: http://beczz.blogg.se/
Postat av: tilda

:) lite därför skrivs det nog. för att det faktiskt känns finare när det står nerskrivet. Du skriver så fint så fint och när du blir stor kommer du skriva finast för du skriver redan finare.

magiska så man förstår precis. kram :)

2010-12-23 @ 11:33:18
URL: http://thecircusandme.blogg.se/
Postat av: henke

Riktigt grymma bilder!

2011-02-16 @ 16:56:25
Postat av: tilda

tack i massor!

2011-02-16 @ 20:21:11
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0