möttes i ett underland men står på en perrong. där allting förändras fast ingenting händer.

Dagen igår vreds lite tom så man inte riktigt visste vart man skulle ta vägen. Ett huvud som bara spottade ut frågor i turbofart fast egentligen var det nog bara en fråga. Svar fanns det färre av och kanske var det därför frågorna inte försvann. Har alltid tänkt att jag nog är en sån som tänker för mycket. Tänker mycket, tänker om, tänker sönder. Kanske tänker alla lika mycket, men jag har verkligen en förmåga att överbelasta hela min tankeverksamhet.
Dagen som var igår vreds som sagt tom och till slut var den slut. Skönt, kan det låta som att jag tyckte. Fast det var inte det att dagen var dålig. Inte det minsta faktiskt. Men övertänkt skulle vara ett passande ord.
Ja, tom vreds den och det blev dagen som är idag. Idag som väcktes av väckarklocka fast jag redan var vaken, bara klockan 6. Sedan skulle Göteborg jobbas klart i några timmar av mamma och jag vet inte riktigt vad jag slog sönder tiden med egentligen. Men klockan blev 12 och lagom för en semlelunch tänkte vi. Vi som var mamma och jag. Tyvärr var Göteborg ännu inte gräddfyllt med florsocker på. Inte förren den tredje i första lästes det på en lapp. Inte vår stad idag tänkte vi och åt prinsesstårta istället som verkligen inte är samma sak.
Men Göteborg var på REA och jag köpte skor. Halva priset fast egentligen som dubbla. Men fina och svåra att gå i, som de ska ju. Sedan var det tvunget att gå till affären på gatan högst upp där de felfria jobbar. Speciellt för att han som är felfriast jobbar där. En annan visste inte ens vad pumps var och visade kängor, men han räknades ganska felfri ändå. Ytligt kan tyckas.
Sedan var det näst sista dagen på året också. Kanske kommer svaren på alla frågor nästa år...




Kommentarer
Postat av: Jeanette

snyggaste skorna ever!!! bara lite avundsjuk ;)

2010-12-31 @ 09:52:29
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0