geografiska fönstertanter på bussen mot något

Ett kryss mindre på provlistan och snart helg. På väg hem i en buss fylld med ungdom och någon kökortslös tant med hemmafärgat hår. Lukt av rök och något som inte var rök. Hem tack och bort från en stad fylld med.. ja mest tanter. En med grått permanentkrull som dammsög rabatten fri från höstsmuts och löv. En annan som nyfiket såg på världen som hon blivit för gammal för. Jag ser henne i det fönstret varje gång jag åker den tidiga bussen. Alltid lika skamset nyfiken i sitt fönster med sådana pastellfärgade blommor i vita krukor med mönster på, sådana som gamla damer alltid har. Blommor som de håller om sedan barnen flugit ut. Blommor som sällan dör. Kanske vill de hålla liv i sin värld för att deras ålderdom inte ska förmultna dem totalt. Förståligt, kan hända.
Sedan åkte jag iväg med bussen och buss heter omnibus på latin, kom ihåg det. Geografi i en grön bok som är bara för trist och lite latin för omibus heter det, det kom jag ihåg. Men före viktighet skulle jag dansa ihop en krabelursmet med Veronica Maggio och en hel sats till mig för ingen annan fanns att dela med. Ingen annan att dansa med. Inte idag heller.


♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Rebecca

lova mig att du någon gång skriver en bok?

2010-11-12 @ 08:41:12
URL: http://beczz.blogg.se/
Postat av: tilda

Haha, sötis då! då får du lova också :)

2010-11-12 @ 16:24:50
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0