Fredag den 3/9 2010. Dagen som är nu.

Fredag känns i luften från och med väckarklockans första pip. Så är det, och den luften hålls kvar hela dagen. Det är den som immar på badrumsfönstret så hjärtan kommer fram.
steg som trippar lite extra längs kullerstensgator i en stad man inte ser för all vardag som är ivägen. En fredagsmorgon ser jag kanske lite mer.

Stadspromenad, franska historier och trötta blickar till oviktiga kartsystem som säkert är viktiga för någon annan. Sedan trampas cykeln hem. En röst som sjunger om någon annans värld blir en sång till mig och min fredag.

Nu e det två dagars ledigt från det som inte är fredagsmys, körkortskurs, kokosprickar och såntdär.
Trevlig helg till dig! Fläderkyss♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

hur kom du på fläderkyss? :O

2010-09-04 @ 21:54:38
Postat av: Tilda

Önskningar är aldrig fel, men videoblogg är inget jag känner skulle passa mig. Självklart kan jag skriva lite seriösare texter, men jag skriver för att det är roligt och om det som fastnat i mina tankar just för stunden. Låter verkligen som en hemsk upplevelse, svår att tänka sig in i. Kan inte lova vad texter kommer att handla om, men mest försöker jag få någon (kanske mig själv) att se de dagar som går genom en lite finare blick. :)

2010-09-05 @ 12:43:13
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0