stjärnorna vandra och timmarna fly och Fredrik är gammal men månen är ny. Ja, Fredrik är gammal men kärlek är blind. Åh, kyss mig igen, sa Cecilia Lind.

igår kollade jag på film och knäckte crème caramel med en tesked som Amelie Paulain älskar att göra. Så som jag inte riktigt lyckades med, men känslan var ändå fin. Det var inte den filmen jag kollade på, Amelie från Montmartre, nej. det var en annan. Den som handlar om Cornelius Vreeswik. Jag tycker om honom ibland. När han sjunger om min moster  Cecilia lind och om mördar Anders. Då kan jag rysa och le ganska ofta. Den filmen såg jag alltså, igår när jag kollade på film och knäckte sockerbränna med tésked. Den var fin tycker jag. Bra att de pratade svenska också, för jag hade inga linser. Jag hade inte kunnat läsa texten om den varit på franska eller hollänska eller nåt.


pusspost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0