Hide it in a hiding place where no one ever goes

det blåser frisyrförstörande vindar. Så starka att den mest snabbpromenerarande mamman går i ultrarapid och vi andra flyger nästan bakåt. Eller framåt om man har turen med sig. Man kan höra rörelsen där ute fast man sitter inomhus och äter apelsin, målar ugglor och lyssnar på simon & garfunkle i alla fall ganska högt. Så mycket blåser det.
Nu är det helg och jag ska försöka göra bra av den. bäst kanske blir svårt när jag visst fungerar så att geografiska förklaringar alltid skjuts upp, men bra ska nog ordnas, trots planerad tid för tråk. Jag ska lära mig hemliga funderingar mellan raderna i en bok också. På engelska. Den är säkert bäst i världen egentligen, boken, men jag har inte riktigt lusten att försöka förstå just nu. Lånade ljudboken på svenska istället. 7 och ett halvt timvarv som ska pressas in någonstans. Helst i helgen. Helst nu. Men när det är på ljud kan man ju fungera dubbelt tänkte jag. Måla ugglor samtidigt eller nåt. Äta apelsiner, titta på vindarna, bara inte för noga. Då kanske jag missar de gömda hemligheterna. Koncentration nu. koncentration. Då blir nog helgen bra.

tyckte det var en fredag för 1. 2. 3. old songs. for the owls in the world and for you. puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0