i stockholm

jag är hemma nu. Min tillfälliga franska syster grät lite vid parkeringsplatsen och åkte hem. Nu bestämmer jag schemat igen och det ligger mest på solplank och viftar bort flugor. Hemma från en liten tripp är jag. Stockholm med mamma. Ni ska få se.

Jag övningskörde mellan lastbilar tills vi kom till fikaplats. Sedan körde jag ännu mer. Motorvägspremiär.


Vi kom fram och fick byta hotellet mot ett finare, så jag drömde lite om frukosten jag skulle få nästa dag. Mamma köpte en gul klänning och det var det konstigaste för hon har nästan bara svarta.

Till frukost blev det croissant och hustaksvy. Sedan promenerade vi i röda skor till nordiska för att titta på klänningar.

Guldnappen och 300 years of fashion. Lite kul men inte så kul som jag trodde. Fast de hade i alla fall papperstrosor på rulle i verklighet och de är det coolaste jag vet. Finaste 60-tals klänningen med vita strumpor också.

Vi såg en cykel och tänkte en tanke. Bästa tanken någonsin. Vi hyr varsin och cyklar vår långa plannerade promenad. Där cykelpojken stod och hyrde ut cyklar fanns en gul tandemcykel från förr i ett hörn. Den var den bästa tanken.


Vi lärde oss rätta knepen och tog oss till Rosendals. Vilade benen i äppelträdgården och hörde Danny öva ifrån skansen.


Vi cyklade mera och kom till vattnet. Vid Waldemars udde tittade vi på Lars Wallins klänningsutställning. Det var himla bäst och jag vill också bli designer nu.

När vi rullat fram på tillräckligt många av stockholms bortglömda gator och gränder lämnade vi lilla gul. Tog båten över till Söder för att titta på Mapplethorpe's fotokonst på fotografiska, shoppa vintage-klänningar i SoHo och äta kanelbullar.

nästa dag körde jag halva hem. Vi köpte varsin bikini för att sola en liten stund i Trosa. Åt jordgubbar, drack lyxshake från Max och glassade mest. körde vidare igen.



Min tur att köra ledde hela vägen in till Göteborgs centralstation. Där tog jag tåget hem och tyckte det var synd att jag inte äger en egen gul tandemcykel.


puss.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

ungefär så där fint tror jag att vi kommer ha det i en stad som är mindre än huvudstaden men som är fin ändå (tror jag)(gud va mysigt att åka iväg så där med bara sin mamma förresten) (eller, inte med min mamma kanske, men tanken låter mysig)

2011-07-01 @ 01:20:01
URL: http://hellotheremydear.blogg.se/
Postat av: Johanna

men åh så himla bäst ni hade det! och vad stolt jag blir när jag läste om all bilkörning! en gultandem skulle jag med vilja ha... himla tur att det går att låna!

2011-07-01 @ 10:01:04
URL: http://enannanjohannah.blogg.se/
Postat av: tildajosefina

R: finare rebecca, ännu finare ska vi ha det. Dansa till håkan ska vi ju, och till fina säkert och the Ark!! Mammaresa är bra när man har en familj med viljor vars antal inte räknas på fingrarna.. du kan ju åka på papparesa istället, det låter också mysigt :)



J: stockholm är en mysig plats på jorden trots allt. det var ju med automat, men ändå, lite stolt kan du få bli :) en gul tandem får vi låna nån dag! cykla runt mellan gator och sådär!

2011-07-01 @ 17:20:53
URL: http://thecircusandme.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Underbara bilder, man blir helt glad i hela kroppen! :)

2011-07-17 @ 09:39:00
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0