drömmer om en plats i solen

Igår var godisdagen. Men jag har dumle-vingummi-kokostopp-stopp, så det var bara dagen. Utan godis men med andra saker. Inte så värst special kanske, men saker i vilket fall.
Jag och systerliten väckte morgontrötta ögon med en cykelkvart ner till stenugnsbageriet som säljer lyxfrukostbullar. Tillbaka hem och lördagsmorgon-långfrukost. Sedan planering av dagen som var tom att fylla fritt. En mamma bestämde städning, en lillebror byggde en månbas i lego. Jag målade glasöga. Jag målar nästan aldrig längre, men igår kändes det roligare än att haka på mammas skurning och fönstertvätt. Bra beslut faktiskt.

Den blev klar efter två lagom långa spotifylistor och då passade stranden. Promenad upp och ner i solen. våren finns ibland, men den känns borta nu igen. så velig.

Lite så blev det. ♥

Kommentarer
Postat av: Rebecca

våren kanske inte riktigt kan bestämma sig om alla frusna hösthjärtan är redo för vårkänslor än. man måste ju tina först. men snart så måste våren komma, för jag har tinat klart och är redo. redo för bara ben, solljus och snödroppar i vägkanten.

2011-03-20 @ 11:23:11
URL: http://hellotheremydear.blogg.se/
Postat av: Johanna

ett bra beslut med tavlan där, den blev fin som nästan alla dina tavlor blir!

2011-03-20 @ 18:59:59
Postat av: tilda

hih tack kompis! länge sen de små varianterna av oss gjorde tavlor nu... ;)

2011-03-20 @ 21:13:31
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0