just a perfect day

Lördag.

vaknad av en sressad pappa på väg till London alldeles utanför dörren. Trippelkoll på allt som existerar och helst kompat med lite buller. Man kan inte sova sen. Redan alldeles för vaken. Kollade Amélie Poulain istället. Pappan tog snart Fabian med sig och så blev huset lugnt och London ett snäpp bullrigare. Klockan frukost var filmen alldeles lagom slut. åååh vad jag älskar den. Speciellt de sekunderna i slutet då den rosa marsmellowmaskinen snurrar. ååh.

Efter en jordgubbsfrukost lämnades hemmahuset för shoppingstund i en större stad. Jag hittade, förra veckan, en alldeles för dyr och oanvändbar klänning jag tänker fortsätta drömma om tills jag verkligen måste köpa den. Kan väl inte vara så svårt att hitta på ett sätt att göra den användbar... Tillfällen att vara fin finns ju mest alltid...

Det regnade jättemycket på eftermiddagen. Jag var knäpp och cyklade hela den 3,5 miliga vägen hem. Det var roligare än det låter.
Sedan var dushen den skönaste och kanelbullen ugnsvärmd till mig. bäst av allt just då.

Ikväll ska jag och mamma tänka att det är det allra bästa att bara ha oss-kväll. Kolla franska filmer, äta salta fiskar med en söt och dansa ihop en pasta till Someone New så vi kommer att tänka på förra vintern.

(igelkotten heter denna filmen. det stod på att jag skulle gilla den. ååååh vad jag gillar den. grät 12 tårar ur varje öga och skrattlog dubbelt. se den om ni vill.)

vattenpussar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0