saved for a rainy day

blir väckt till vaken. På fel sida om täcket. Spiller marmelad på nattlinnet och låter téet svalna för länge. Lägger mig i mammas och pappas säng och försöker börja om. Söker botemedel mot rastlöshet på internet men det blåser ute och det finns ingen sol. Väntar tills klockan blir mer. Spiller ut trådrullelådan så den landar i kattmatsskålen. Skriker nejnejnej när snäll kommer förbi för att ge en skyffel att plocka upp med. Fastnar med halsbandet i köksstolen så det spricker. Jag som just sa att det kanske jag kan ha imorgon. En turkos pärla i salladen och fortfarande ingen sol.

Otursdagar finns på riktigt.. Det började regna... Jag stängde min dörr och totalstädade hela rummet...


Nu ska jag sova gott i alldeles nystädat och vakna i sovmorgon!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Du skriver så sjukt jäkla fint, vet du det? :)

2011-07-17 @ 09:21:49
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0