hard believer

När jag blir stor ska jag ta all tid

Sitta med böcker på caféer och dricka té varje måndagsmorgon.
Tjäna pengar på min egna konst.
Gå på alla konserter jag vill och gärna på någon jag absolut inte vill också.
Besöka alla delar av gatan och världen som jag någonsin önskat.
Samla på sjömansklänningar.
Gå på baletter i de största städerna och efteråt säga att jag ska bli balettdansös när jag blir stor.
Flytta till Paris. 
Bli vegitarian på kanske heltid och äta lakritsfiskar på alla tisdagar.
Ha en M-skylt i vardagsrummet.
Få små barn som ska heta Irma, Flora, Rut och Pablo. Fast nej. Inte fyra.
Dansa mitt i natten under Eiffeltornet och veta att det aldrig blir natt på riktigt där.
Köra runt i en hippiebuss.
Ta precis all tid i världen.


(bilder ifrån we ♥ it. tack för lånet.)

Mötte min gamla högstadielärare på väg till cykeln idag. Så längesen jag såg henne. På tio minuter fick jag höra hennes liv. Hennes jacka var gul och hon hade ett rött fint hårband. Jag tror det var små cyklar på. Hon frågade som man ju frågar. vad ska jag bli när jag bli stor?

Vad tänker ni bli?

Kommentarer
Postat av: Rebecca

När jag blir stor ska jag bli en sådan där som går runt och ler hela tiden, som lyser upp världen lite, för någon annan liksom. När jag blir stor ska jag bli kär, ofta och mycket och jag ska falla hårt hårt hårt och helst aldrig resa mig. Jag ska vara en fånig vuxen när jag blir stor, bara för att det är så fånigt och roligt. Ungefär så ska jag vara.

2011-05-17 @ 20:23:36
URL: http://hellotheremydear.blogg.se/
Postat av: Lilla my

Tilda, jag är rädd att jag har blivit beroende utav dig. tack pusshej

2011-05-17 @ 21:41:35
Postat av: tildajosefina

jag tycker du kan få va sån precis nu :) fast det är du ju nästan, speciellt att du ler så nån annan (jag) blir glad hela tiden!

2011-05-17 @ 21:44:21
URL: http://thecircusandme.blogg.se/
Postat av: tildajosefina

ingbling. var inte rädd. det är ömsesidigt. pusshej.

2011-05-18 @ 13:24:41
URL: http://thecircusandme.blogg.se/
Postat av: Jeanette

När jag blir stor så vill jag klara mig själv alldeles själv. Men jag vill ändå ha fina människor där bara just i fall att. Jag vill ha haft iaf en tavla i ett galleri, jag vill ha skrivit åtminstånde en novell till av något slag som ska ha blivit publicerad och stå på en hylla med mitt namn på omslaget. Jag ska bo i ett hus med åkrar och skog runt omkring. Med dalar och ängar där man kan dansa när kvällen dränks i solskensglans. Men när jag blir stor och har gjort allt jag bör ha hunnit med. Då ska jag bli lärare.

2011-05-22 @ 13:40:24
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: tildajosefina

ååh Janette, så fint det lät!

2011-05-22 @ 22:24:01
URL: http://thecircusandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0