We're those kids sitting on the couch

ÅÅh bra dag.

Avklarat prov så man kan lé av bara känslan. Så skönt att kunna strunta blankt i barocken nu! Inte ens koralnotskrift är ett ord att komma ihåg.

Solen ute lyser fram röda kinder och lite axlar och kanske knän. Morgonen var finast tror jag. På en filt utanför skolan med fröken fransk som köpte bullfika, nästan som frukost, medan jag vaktade musiklistan, filten och bästa platsen på gräskullen såklart.

Nu har vi ju nästan lov dessutom. Imorgon springer de stora barnen ut och är glada, sen är det ju mest lediga dagar bara. Nästa vecka är kort och sedan är det bara sommarlovskänslan som är kvar (glass, böcker, strandkvällar och nytt fint sommarjobb ungefär). Lite lite vill jag nästan inte sluta skolan men ganska mycket vill jag det ändå. Mest vill jag när man stängs in i ett mörkt klassrum med mattefilm (knäppaste.. MATTEFILM!!!).

Men i korridoren. man kan bli velig.

dans mellan de räknade stegen.
The Mamas & The Papas – Monday, Monday
John Lennon – Imagine
Håkan Hellström – Man måste dö några gånger innan man kan leva (specialverision..)

k ä r l e k  .

Kommentarer
Postat av: Rebecca

det är klart att man vill ha sommarlov. fast ändå vill man ju inte det. långa blickar och sånt dära kommer kanske inte på sommaren lika mycket som i korridoren liksom.

2011-05-31 @ 22:02:44
URL: http://hellotheremydear.blogg.se/
Postat av: Johanna

alltså jag kan ju inget än att hålla med föregående talare... Sommarlov är sjuuukt najs, men i skolan finns ju rätt najsiga människor liksom ;)

2011-05-31 @ 22:48:57
URL: http://enannanjohannah.blogg.se/
Postat av: tildajosefina

det är precis precis precis min tanke med...

2011-06-01 @ 07:58:24
URL: http://thecircusandme.blogg.se/
Postat av: lilla my

åh, fröken fransk, hon låter ganska underbar!haha, ett litet lov innan sommarlov, det känns konstigt, skönt men ändå inte. jag förstår! puss<3

2011-06-02 @ 10:39:47
Postat av: tildajosefina

hon är så himla underbar att du skulle bara veta!! känns mest som att vi ska köra på vårt korridorspring hela nästa vecka tycker jag. Pussar

2011-06-02 @ 19:20:59
URL: http://thecircusandme.blogg.se/
Postat av: lilla my

haha, sötis! detsammax100 ;)det där med korridorspringet tycker jag låter skit bra!

2011-06-02 @ 21:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0